logo
امروز : چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۸
[ شناسه خبر : ۴۰۸۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
بیانیه بسیج فرهنگیان استان زنجان؛

نقش‌آفرینی در آموزش و پرورش وظیفه‌ای همگانی است

نقش‌آفرینی-در-آموزش-و-پرورش-وظیفه‌ای-همگانی-است
آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت رسمی ایران ارزشمندترین جایگاه سرمایه‌گذاری برای تربیت فضلاء اندیشمندان بوده و لازم است تمام دستگاه‌های نظام مقدس کشورمان با همه امکانات به نقش‌آفرینی در این نهاد ارزشمند بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ بسیج فرهنگیان استان زنجان به مناسبت هفته دفاع مقدس سال جاری بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

بیشتر بخوانید

بسم الله الرحمن الرحيم 

أذن للذين يقاتلون بأنهم ظلموا و إن الله عَلى نَصْرِهِمْ لَقَدِير) به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل شده اجازه جهاد داده شده است؛ چراکه مورد ستم قرار گرفته‌اندو خدا بر یاری آن‌ها تواناست «سوره حج آیه 93» 

هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست بلکه گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند آن را استخراج، مصرف و سرمایه‌گذاری کند. (مقام معظم رهبری مدظله العالي) 1388/08/24

هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است. در این مجموعه تابناک درخشنده‌ترین و نفیس‌ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است آن‌ها جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند هر ملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامان خود پرورده باشد حق دارد به آنان ببالد و آنان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران‌ها بداند.

این روزها هنگامی که یادی از دفاع‌مقدس می‌شود دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می‌شود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می‌دارد ملتی که با پرورش رزمندگانی حماسه‌آفرین مفهوم روشن تعبد در برابر ولایت را به نمایش گذاشتند و باانگیزه ادای تکلیف در پی مرجع و رهبر خود سر از پا نشناخته به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و طلوع عشقی بی‌بدیل را ترسیم کردند و به پیروزی بزرگی که حفاظت از وجب به وجب سرزمین اسلامی و صیانت از مکتب و عقیده بود دست یازیدند.

و اما در گام دوم انقلاب و ادامه مسیر انقلاب اسلامی تمام سعی و تلاش معلمان فهیم و فرهیخته کشور می‌بایست در جهت توانمند و مقاوم‌سازی جامعه دانش‌آموزی باشد توانمندی که منجر به مهارت و حس استقلال طلبی عزت مداری و آزادی باشد فرهنگ تربیتی و آموزشی که مبتنی بر آزادی و استقلال و آرمان‌گرایی اسلامی است هیچ‌گاه چشم امید و یاری به ابر قدرت‌های استکباری نداشته باشد از این‌رو با سعی و تلاش و با تکیه بر آرمان‌های ناب اخلاقی و اسلامی به‌دنبال دستیابی به تمدن نوین اسلامی است. تمدن نوینی که علی‌رغم پیشرفت و رونق مادی به اصول اخلاقی پایبند بوده و زیر یوق ابر قدرت‌های استکباری سر خم نمی‌کند.

مقام معظم رهبری در تبیین این وظیفه سنگین در بیانیه گام دوم انقلاب این چنین بیان داشتند: «استقلال و آزادی استقلال ملی به معنی آزادی ملت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرت‌های سلطه‌گر جهان است. و آزادی اجتماعی به معنای حق تصمیم‌گیری و عمل کردن و اندیشیدن برای همه افراد جامعه است؛ و این هر دو از جمله ارزشهای اسلامی‌اند.

یکی از وظایف و رسالات معلمی در ادامه مسیر دفاع مقدس تربیت دانش‌آموزانی عدالت پیشه و فسادستیز است. در مقوله کادرسازی و جامعه‌سازی این فساد‌ستیزی است که موجب تقویت عدالت در جامعه اسلامی می‌شود جامعه خنثی و بی‌تفاوت در برابر فساد و بی‌عدالتی نمی‌تواند روح پیشرفت و عدالت را به خود مشاهده کند.

اما در چند سال گذشته همچون روزهای سخت دفاع‌مقدس هشت ساله امید و انگیزه و مسئولیت‌شناسی و عمل به موقع و به هنگام در سنگر تعلیم و تربیت دو عنصری بود که باعث شد معلمان و فرهنگیان فداکار حاضر در سر کلاس‌های درس و مدارس در برابر فتنه انگیزی‌ها ساکت نمانده و با تدارک دفاعی فعال مبتنی بر دانش و تعهد و تعبد به استقبال دفاع و با علم‌آموزی و تربیت انسان‌های آینده‌ساز به تعقیب مهاجم بپردازند و به‌عنوان پیش قراولان آگاهی و شناخت در جامعه وارد عرصه شوند.

 بدین ترتیب بود که کلاس‌های درس و مدارس پایگاه‌های مساجد و کوچه و خیابان به صحنه‌ای برای تلاش مجدانه و نرم‌افزاری معلمان و فرهنگیان برای تبیین انقلاب و روشن‌سازی افکار عمومی به‌خصوص دانش‌آموزان و دیگر همکاران نسبت به ابعاد پدیده انقلاب و ایران زمینه‌ها و ریشه‌های انقلاب و مشروعیت و حقانیت ملت و کشور تبدیل و سنگری به وسعت همه ایران برای دفاع نرم‌افزاری در برابر دشمن متجاوز متکی به جنگ وحشیانه ترکیبی گشوده شد مرجع و علمدار بودن معلمان در نزد افکار عمومی تاثیرپذیری بیان را صدچندان کرد و از میزان کارایی توطئه دشمن و جنگ ترکیبی به میزان قابل‌توجهی کاسته شد.

سازمان بسیج فرهنگیان استان زنجان با اعتقاد راسخ به حضور موثر و ارزشمند فرهنگیان در طی میسر پر افتخار انقلاب و تحقق تمدن نوین اسلامی و حل مسائل و مشکلات ایران عزیز اسلامی به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) اعلام می‌دارد.

آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت رسمی ایران همیشه سرافراز اسلامی ارزشمندترین جایگاه سرمایه‌گذاری برای تربیت فضلاء اندیشمندان و دانشمندان و قهرمانان ملی و مذهبی و امیدآفرینی و انگیزه‌بخشی عمومی جامعه است و لازم است کلیه دستگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با همه امکانات به نقش‌آفرینی در این نهاد ارزشمند بپردازند.

معلمان عزیز و مدیران ارزشمند مدارس را سکان‌داران اصلی نظام تعلیم و تربیت و اداره‌کنندگان اصلی خط مقدم این جبهه می‌دانیم و حفظ شأن و جایگاه و منزلت ایشان را از همگان خواستاریم و در جهت تحقق این مهم ذره‌ای کوتاهی و تعارف قابل قبول نیست در مقام این نگارش از همت و تلاش مضاعف آموزش و پرورش استان زنجان سپاسگزاریم و همواره خود را پشتیبان نظام رسمی تعلیم و تربیت می‌شناسیم توفیقات روز افزون فرهنگیان عزیز را از خداوند متعال خواستاریم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر